Bezpłatne zajęcia dodatkowe - Przedszkole ul. Bałtycka 35/7

Swoje pasje i umiejętności dzieci mogą rozwijać i doszlifowywać podczas szeregu zajęć dodatkowych. Zajęcia te są w naszym przedszkolu realizowane są BEZPŁATNIE.

  1. JĘZYK ANGIELSKI – 5 razy w tygodniu + dwujęzyczność zamierzona

Wiek przedszkolny to najlepsza pora, żeby obudzić w dzieciach wyobraźnię językową. Piosenki, rymowanki, ruch i prace plastyczne to żywioły przedszkolaków i sposób na otwieranie ich na świat języka angielskiego. Nauka języka angielskiego prowadzona jest w przystępny i bezpieczny sposób i zawsze towarzyszy jej uśmiech od ucha do ucha.

Dodatkowo w oddziale na ul. Bałtyckiej w każdej gr. wiekowej wprowadziliśmy tzw. dwujęzyczność zamierzoną – mówimy o niej w sytuacji, gdy dziecko znajduje się w środowisku, które z natury jest jednojęzyczne, ale w zamierzony i celowy sposób wprowadza się do jego otoczenia drugi język. W naszym przedszkolu dwujęzyczność zamierzoną realizuje jeden z nauczycieli, który to przez cały dzień w przedszkolu zwraca się do dzieci tylko w j. angielskim.

  1. Zajęcia MUZYCZNO-TANECZNE – raz w tygodniu

Zajęcia taneczne i muzyczne rozwijają u dzieci wrażliwość i estetykę. Dzieci uczą się obcowania z dźwiękiem, rozwijają umiejętności koordynacji aktywność fizycznej z taktem muzyki. Taniec jest doskonałą formą aktywności, która rozwija u dzieci sprawność fizyczną, koncentrację, koordynację ruchową oraz poprawną postawę sylwetki. Zajęcia taneczne uczą dzieci wystąpień publicznych – przed innymi grupami lub rodzicami. Dzieci ćwiczą układy kroków i koordynację ruchową dopasowaną do muzyki, rozwijają również poczucie wzajemnego wspierania się i współzależności.

  1. DOGOTERAPIA – raz w miesiącu

Zajęcia ze zwierzętami wspomagają zajęcia rehabilitacyjne i terapeutyczne. Dogoterapia, zalecana jest w sposób szczególny dzieciom niepełnosprawnym, ale wiele korzyści z takich zajęć mogą wynieść również zupełnie zdrowe dzieci.

Nie sposób przecenić korzyści z dogoterapii w przedszkolu. Dzięki takim zajęciom poprawia się kontakt dzieci z psem, a jest to szczególnie ważne jeśli dziecko boi się psów. Dogoterapia nie tylko oswaja dziecko z psem, ale też uczy prawidłowego zachowania wobec czworonoga. Zajęcia z psem ćwiczą też koncentrację dziecka, pozwalają poznać zwyczaje psa i uczą, by przy kontaktach ze zwierzętami zachować ostrożność. Nie bez znaczenia jest też przekazywana w czasie zajęć wiedza dotycząca pielęgnacji psa, jego żywienia i prowadzenia na smyczy. W czasie dogoterapii dzieci uczą się też wydawania komend psu. Dodatkową korzyścią dogoterapii w przedszkolu jest poprawa kondycji psychicznej dziecka. Dzieci uczą się współpracy i nawiązywania relacji, a sam kontakt z psem wywołuje w dzieciach pozytywne emocje.

  1. FRYZJER – raz na 4 miesiące

Raz na cztery miesiące nasze przedszkole odwiedza Pani fryzjerka, która najpierw opowiada przedszkolakom o swoim zawodzie i pracy oraz pokazuje przybory fryzjerskie oraz tajniki stylizacji fryzur. Po krótkim wprowadzeniu zabiera się do pracy 😊 Oczywiście strzyżemy tylko te dzieci których rodzice wyraziły na to pisemną chęć i zgodę.

 

Logotypy Funduszów Unii Europejskiej

W roku szkolnym 23/24 w ramach projektu UE realizowane są następujące zajęcia:

  1. GIMNASTYKA KOREKCYJNA – raz w tygodniu

Zajęcia z zakresu gimnastyki korekcyjnej prowadzone są przede wszystkim profilaktycznie, by uczyć przedszkolaków poprawnych nawyków. Pozwala one też wyeliminować ewentualne wady postawy w ich wczesnym stadium. Dodatkowo przyczyniają się do rozwoju fizycznego i dają mnóstwo świetnej zabawy, która jest przede wszystkim zdrowa.

  1. Grupowe zajęcia z LOGOPEDĄ dla wszystkich – raz w tygodniu

W każdej grupie przedszkolnej raz w tygodniu prowadzone są grupowe zajęcia logopedyczne. Mają one charakter profilaktyki logopedycznej. Celem zajęć jest wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy u dzieci, rozbudzenie ciekawości aktywnością słowną oraz zwiększenie możliwości poprawnego opanowania języka przez dzieci.

Zajęcia to gry i zabawy logopedyczne i logorytmiczne dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci, aktywizujące procesy mowy.

  1. Grupowe zajęcia z PSYCHOLOGIEM dla wszystkich – raz w tygodniu

Zajęcia z psychologiem mają na celu głównie wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego.  Podczas zajęć psycholog wykorzystuje głównie: zabawę, rysunek, rozmowę
i obserwacje zachowania dziecka.

Rysunek i zabawa należą do najbardziej naturalnych dla dziecka form wyrażania siebie i otaczającego je świata. Poprzez zabawę dzieci mają okazję poznawać zasady życia społecznego, uczą się rozpoznawać i akceptować emocje własne i innych osób oraz wyrażać je we właściwy, i bezpieczny sposób.

  1. SENSOPLASTYKA

Dzieci, które biorą udział w tego typu zabawie odkrywają świat poprzez zmysły, uczą się i zapamiętują kształty, kolory oraz zapachy. Zaczynają świadomie korzystać ze zmysłów i rozwijają swoją wrażliwość. Po zajęciach są bardziej zrelaksowane, uczą się nawiązywać relacje międzyludzkie i współpracują w grupie. Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu kreatywności i samodzielności dzieci. Są to różne aktywności plastyczne, angażujące jednocześnie kilka zmysłów: węch, wzrok, dotyk, słuch, smak. Zajęcia stanowią bazę do dalszej edukacji w szkole.

  1. TERAPIA KARMIENIA

Zajęcia adresowane są do dzieci które są:

  • Jedzące wybiórczo i monotonnie
    Mające trudności z sięganiem po zdrowe produkty lub
  • z zaburzeniami integracji sensorycznej
  • wszystkich chętnych na kulinarne przygody

Na zajęciach będzie:

  • Wielozmysłowe odkrywanie zdrowych produktów
  • Warsztaty żywieniowe: krojenie, mieszanie i kosztowanie oswojonych owoców i warzyw

Celem zajęć jest:

  • Poprawa wrażliwości sensoryczne
  • Budowa pozytywnych nawyków żywieniowych
  • Zmniejszenie presji i lęku w trudnościach związanych z jedzeniem
  • Otwartość na nowości na talerzu

Przejdź do treści